گزارش تكميلي(يزدفردا) مراسم مراسم معارفه مدير كل سازمان بهزيستي يزد

دكتر رحيمي نسب رئيس بهزيستي استان يزد و دكتر عفتي مدير كل بودجه و تشكيلاتسازمان بهزيستي كشور شد

يزدفردا- مراسم توديع و معارفه مديركل سازمان بهزيستي استان يزد روز گذشته با حضور كاميار معاون امور مجلس و سازمانهاي بهزيستي كشور، خورشيدنام معاون سياسي و امنيتي استانداري و برخي از مديران سازمانها و نهادهاي استان، موسسات و تشكلهاي غيردولتي و كاركنان اين سازمان برگزار شد.
به گزارش واحد دريافت خبر يزدفردا"در اين مراسم دكتر عفتي مديركل سابق سازمان بهزيستي استان يزد طي سخناني گفت: سازمان بهزيستي فيزيكي دارد كه روح آن عشق و مشاركت است و اگر اين روح از سازمان گرفته شود چيزي براي خدمت ندارد.
وي ارائه خدمات در قالب موسسات خيريه، تشكلها، گروههاي هميار در بخشهاي مختلف را بزرگترين توفيق اين سازمان در سالهاي اخير دانست و اظهار داشت: بسياري از تصديهاي دولتي كه امروز در اختيار است از طريق خدمت رساني موسسات توانبخشي، حمايتي و... كه همراه سازمان شدهاند بدست آمده است.
وي در سخنانش از مديريت جديد خواست سازمان بهزيستي را از گزند رفتارهاي سياسي دور نگه دارد و گفت: كارمندان بهزيستي بدون رنگ و بوي سياسي در خدمت مردم هستند و مديريت جديد هم بايد بدون هيچ نگاه خاصي در اين عرصه قدم بردارد.
خورشيدنام معاون سياسي امنيتي استاندار نيز طي سخناني گفت: اگر بهزيستي جايگاه و شان توانخواهان خود را ارتقا بخشد بحث تكامل و مشاركت مردم، خيرين و دستگاهها به خوبي اتفاق ميافتد و آنها به عنوان يك وظيفه انساني در خدمت توانخواهان ميباشند.
وي در خصوص واگذاري تصديها براي كوچك شدن حجم دولت گفت: به ميزان كاهش تصدي بايد به وظايف نظارتي افزوده شود و واگذاري تصدي به اين معني نباشد كه عدهاي ديگر كار را انجام دهند.

در ادامه اين مراسم محمدحسين رحيمي نسب مديركل جديد سازمان بهزيستي استان يزد به ايراد سخنراني پرداخت.
وي حركت در راستاي شعار عدالت محوري دولت نهم، ارتقا خدمات و دوري از مسائل سياسي جهت همگرايي بيشتر را از اهداف خود دانست و گفت: دولت جديد در صورتي موفق است كه بهزيستي را به سرانجام برساند چراكه تبلور اين هدف در بهزيستي است.
دكتر رحيمي نسب در خصوص كاهش تصديها گفت: اين بدان معني نيست كه با واگذاري و كاهش مجموعه هدف نظارت خوب انجام نشود، بلكه بايد با اين واگذاري مجموعه هدف را توانمند ساخت.
كاميار معاون امور مجلس و سازمانهاي بهزيستي كشور ديگر سخنران اين مراسم بود. وي با اشاره به سه شعار دولت نهم عدالت محوري، مهرورزي و خدمترساني گفت: با توجه به اين شعارها وظايف ما در سازمان بهزيستي سنگينتر ميشود و بايد بكوشيم از موقعيت استفاده كنيم.
وي افزود: سازمان بهزيستي با 45درصد رشد نسبت به گذشته يكي از سازمانهايي است كه بيشترين رشد را داشته است كه علاوه بر آن نيازمند حمايت بيشتر است تا جبران سالهاي قبل شود و به نقطهاي كه نظام ميخواهد برسد.
معاون امور مجلس و سازمانهاي بهزيستي كشور با اشاره به شايعه انحلال سازمان بهزيستي اظهار داشت: يك مقام خارج از مجموعه بهزيستي كه شناخت چنداني ازاين سازمان نداشت، انحلال اين سازمان را اعلام كرده بود. در حاليكه انحلال سازمان بهزيستي بايد توسط دولت انجام و مجلس آن را تصويب كند. وي افزود: 33 هزار نفر در اين سازمان خدمت ميكنند كه حداقل برابر با چهار وزارتخانه است. اين سازمان اگر خودش را بزرگ نميكند دليلي نيست كه ديگران آن را خرد كنند.
كاميار خاطرنشان كرد: سازمان بهزستي، به رغم پركاري و مشكلات، هيچ وقت به فكر آن نبوده كه خود را معرفي كند و متاسفانه انحلال آن از زبان كساني بيان ميشود كه نسبت به بهزيستي ناآشنا هستند.
معاون امور مجلس و سازمانهاي بهزيستي كشور گفت: ما از اين شايعه استقبال ميكنيم چراكه ما نياز به شناسايي و شناساندن بيشتر سازمان بهزيستي داريم و افراد خارج از سازمان هنوز آن را نميشناسند.



وي خاطر نشان كرد: 52 وظيفه براي اين سازمان تعريف شده كه به صورت منحصر به فرد خدمت ميدهد و در اجراي برنامه چهارم نيز يكي از سازمانهاي موفق كشوراست كه مديريت برنامه وبودجه به آن اذعان داشته است. اين موقعيت خوبي است كه سازمان خودش را مطرح كند.
وي با اشاره به فرا رسيدن هفته بهزيستي گفت: در اين هفته تا اين جريان مطرح است بايد نسبت به شناساندن سازمان به اقشار مختلف جامعه اقدام نمود.
در پايان اين مراسم دكتر محمدحسين رحيمي نسب به عنوان مديركل جديد سازمان بهزيستي يزد معرفي و از زحمات دكتر جليل عفتي تقدير و تشكر شد.
لازم به ذكر است دكتر عفتي از سوي رياست سازمان بهزيستي كشور به عنوان مدير كل بودجه و تشكيلات منصوب شد

يزدفردا:ضمن عرض خسته نباشيد به دكتر جليل عفتي مدير اسبق يهزيستي استان يزد ؛انتصاب دكتر محمد حسين رحيمي نسب كه از ايثارگران هشت سال  دفاع مقدس مي باشد به ايشان تبريك گفته وبراي هر دو عزيز آرزوي توفيق روز افزون داريم و اميدواريم كه خداوند متعال توفيق خدمتگزاري به خانواده بزرگ بهزيستي را به اين عزيزان عطا فرمايد .

با تشكر از "روابط عمومي سازمان بهزيستي يزد

يزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا